De Tutoren Première

9 april 2022

De laatste schooldag was onlangs en een groot succes. De school is gegroeid in omvang en kwaliteit. De afgelopen maanden is er een tutorennetwerk opgericht, een groep van toegewijde studenten die zich vormen tot docenten voor de school. We hebben voorbereidingssessies gehad bij de fraters van Tilburg en die hebben geleid tot prachtige sessies.

We begonnen de dag trouwens vroeg met een gesprek met Maurice de Hond. Daarna hadden we drie ronden van workshops. Er was een geweldig intermezzo, een performance van de tutoren met als thema ‘Zorg voor je ziel!’. We eindigden de dag met de plenaire sessie ‘Bier en Biechten’ een filosofische en uiterst vermakelijke en ingewikkelde versie van een Fuck-up college.